Mesoterapi

Mesoterapi er en effektiv vitaminboost for huden, og et naturlig alternativ dersom man ikke ønsker andre injeksjoner.

I denne behandlingen setter man sammen ingredienser som vitaminer, antioksidanter, hudoppstrammende – og fuktighetsgivende komponenter for å gi huden glød, vitalitet og spenst. Selve behandlingen tar ca. 15-20 min. Den er tilnærmet smertefri, og innebærer lite eller ingen nedetid. Dette er en innovativ behandling som utføres med det nyeste teknologiske utstyret på markdet. Dette for å sikre en jevn og presis injisering av vitaminkompleksene i riktig hudlag.

Om behandlingen

Mesoterapi er en behandling som utføres på en rekke områder for å oppnå et yngre utseende. Prinsippet med Mesogun innebærer bruk av komprimert luft som gir en høy injeksjonshastighet. På denne måten stimuleres huden til å gjenopprette dens naturlige styrke og glød. Metoden reduserer i tillegg rynker, og gir optimal fuktbalanse i huden.

Selv om mesoterapi gir umiddelbar effekt, sees effekten best én til to uker etter behandling. Det er anbefalt minimum tre behandlinger for et langvarig resultat.

Mesoterapi er fin behandlingsmetode for:

• Fine linjer/rynker
  • Dehydrert hud
  • Grå og gusten hud
  • Tynn hud
  • Slapp hud

De vanligste områdene vi behandler med mesoterapi er ansikt, hals, håndryggen, innside av armer, ben og mage.
Personer med autoimmune sykdommer, kjent allergi for hyaluronsyre eller personer med betennelser i huden, bør ikke gjennomføre mesoterapi. Imidlertid er dette en behandling som ellers kan brukes på alle hudtyper.

Etter behandlingen

Det er vanlig at huden er noe rød i to til tre dager etter behandlingen. Du kan også få små blåmerker og noe hevelse i huden. Dette er ikke farlig, og kan dekkes til med mineralsminke. Spør oss om produkter vi anbefaler etter behandling. Dersom du har sensitiv hud, kan tilhelingen ta noe lenger tid.